Obserwatorzy

czwartek, 1 marca 2018

Nyzerowskie wodospady - czeskie ciekawe miejsca

O istnieniu tych wodospadów dowiedziałem się w czasie rowerowej wycieczki w okolice Żulowej w 1996 r. i postanowiłem je odwiedzić. Droga wiodła przez Skorosice i jego osadę Nyzerov.
Jest to system wodospadów i kaskad na Srebrnym Potoku - uznany jako rezerwat przyrody.
Łączna wysokość wynosi 14 m. a najwyższy wodospad 3 m. Po pierwszej wycieczce tak mi się to spodobało, że postanowiłem tam powrócić ale po dłuższych opadach dla zaobserwowania większego efektu przepływu wody. Udało mi się to dopiero w 2008 i 2010 r.
Co widziałem i co udało mi się uwiecznić to przedstawiam poniżej. Zdjęcia przedstawiają stan wody i jej efekty w różnych latach na tych samych rejonach/odcinkach potoku:
Początek przy parkingu koło wodospadu głównego.
Ciekawy sposób wykorzystania zwalonych pni

Na początek odcinek dopływowy do wodospadu głównego




no i wodospad główny


dalsze odcinki kaskad







Niżej łączą się dwa potoki

odcinek kaskadowy kończy się przy małej zaporze, którą musi woda pokonać


żeby popłynąć spokojnie w dal
odprowadzonym "wzrokiem siedzącego na brzegu" Wodnika
na odjezdne spojrzenie na rosnące w okolicach dolnego parkingu łopiany
i wróciłem do domu - dziękuję za towarzystwo.

3 komentarze:

  1. Świetnie uchwyciłeś żywioł wody. Dodałem sobie Twój blog do moich ulubionych na Koło domu. Teraz żaden mi nie umknie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj - dzięki za komentarz. Zapraszam na pozostałe z cyklu Europa da się lubić. Czasami zaglądam na Twoje blogi przez FB. Tyle tylko, że nie bardzo wiem jak tu na dodaje się blogi do ulubionych. Pozdrawiamy Was

    OdpowiedzUsuń
  3. 58 year old Software Consultant Florence Nye, hailing from Manitou enjoys watching movies like Chimes at Midnight (Campanadas a medianoche) and Netball. Took a trip to Archaeological Site of Atapuerca and drives a Jaguar E2A. zobacz tutaj teraz

    OdpowiedzUsuń

Wspomnienia ze Szwecji - Ingelstad

Miejscowość w regionie Skone na trasie Malmo - Ystad. Kilka foto migawek z przejazdu przez tą miejscowość.  dziękuję